חולה טורט גידל 35 שתילי קנאביס – נענש בעבודות של”צ

העבירות בוצעו בדירת שותפים בתל-אביב. גזר הדין שכולל 340 שעות שירות לציבור וקנס של 2,000 שקל הוטל בהתחשב במצב הבריאותי של הנאשם, הסובל מתסמונת טורט, העובדה שקיבל היתר לקנאביס רפואי ושיקום מוצלח.

צעיר כבן 26 הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות גידול 35 שתילי קנאביס, החזקת 691 גרם קנאביס וכלי גידול, ושני מקרים של מכירה. 

השופט רועי פרי מבית משפט השלום בתל-אביב נתן עדיפות לשיקולי שיקום, והטיל על הנאשם 340 שעות שירות לציבור, קנס של 2,000 שקל ו-6 חודשים על תנאי, זאת בין היתר על רקע תסמונת הטורט ממנה הוא סובל, העובדה שקיבל היתר לשימוש בקנאביס רפואי, עבר הליך טיפולי מוצלח ועומד כיום לפני לימודים אקדמיים.

פסק דין - ייעוץ וסיוע משפטי חינם לצרכני קנאביס

לפי כתב האישום המתוקן שהוגש לפני כשנה, הנאשם גידל את הקנאביס בחדרו שבדירת שותפים בתל-אביב וב-2017 סיפק בשני מקרים קנאביס בכמויות קטנות. לאחר גיבוש הסדר הטיעון, נשלח הנאשם לתסקיר מבחן שהמלצתו הייתה חיובית לנוכח הליך טיפולי מוצלח.

בתסקיר צוין כי הנאשם החל להשתמש בקנאביס על רקע התסמונת שהקשתה עליו להשתלב חברתית, והחליט לגדל את הצמח בשל הסחבת בהליך הוצאת ההיתר ממשרד הבריאות.

לבסוף הומלץ להטיל על הנאשם עונש שיקומי של שירות לציבור, תוך שהודגש כי כיום יש בידי הנאשם היתר לקנאביס רפואי כך שהסיכוי שיחזור על העבירות מזערי.

המדינה הסכימה להתחשב בנאשם נוכח נסיבותיו הייחודיות אך עמדה על כך שהעונש יכלול עבודות שירות לתקופה המרבית (9 חודשים) וענישה נלווית שכוללת בין היתר פסילת רישיון.

הסניגור התנגד וביקש לקבל את המלצת השירות אך להטיל על הנאשם מכסת שעות נמוכה כיוון שהוא עוזר בפרנסת משפחתו. הסניגור ביקש להתחשב בנסיבות הרפואיות והאישיות של הנאשם, תוך שציין את השיקום המוצלח ואת העובדה שכבר שהה במעצר ובמעצר בית.

לבסוף התבקש בית המשפט לבטל את ההרשעה בשל חשש לפגיעה בעתידו המקצועי של הנאשם על רקע בחירתו ללמוד מקצוע שמחייב להיכלל במרשם הטכנאים וההנדסאים.

בתגובה ציינה המדינה כי אחד מתנאי הסדר הטיעון היה שלא תיבחן אפשרות של אי-הרשעה, וכי ממילא לא הוכח שהרשעה תגרום לנזק קונקרטי.

איזה קנאביס אתה?

השופט רועי פרי קבע כי הנאשם גידל את הסמים באופן מקצועי והחזיק בכמות לא קטנה. עם זאת, הוא לא הקים מעבדה משוכללת ואי אפשר להתעלם מכך שהעבירות בוצעו על רקע מצבו הרפואי.

השופט רועי פרי (תמונה: אתר בתי המשפט)
שופט בימ”ש השלום רועי פרי (תמונה: אתר בתי המשפט)

נוסף על כך השופט ציין את התסקיר החיובי, גילו הצעיר, עברו הפלילי הנקי, העובדה שכבר נעצר ל-10 ימים ושהה מעל שנה במעצר בית ללא סטייה מהתנאים המגבלים, נטל אחריות מלאה, חסך בזמן השיפוטי, עבר טיפול מוצלח ויש לו סיכויי שיקום גבוהים.

השופט קבע כי לאור כל אלה התקיימו כאן נסיבות מיוחדות שמצדיקות להקל בעונשו של הנאשם אך מבלי לבטל את הרשעתו.

לפיכך השופט הטיל על הנאשם 340 שעות שירות לציבור, צו מבחן למשך שנה, 6 חודשי מאסר על תנאי לתקופה של 3 שנים וקנס של 2,000 שקל. יצוין כי השופט לא קיבל את דרישת המדינה לפסילת רישיון כיוון שהעבירות בהן הורשע הנאשם לא היו קשורות לנהיגה, והוא התרשם כי פגיעה בניידות שלו עשויה לפגוע גם בסיכויי השיקום שלו.

  • ב”כ המאשימה: עו”ד רעות בן משה, תביעות תל-אביב
  • ב”כ הנאשם: אברהם ג’אן, עו”ד פלילי 

הכותב, עו”ד אלון זלצברג, עוסק בפלילים – לא ייצג בתיק.

המשך קריאה
Back to top button
x
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר